Techno

Mégsem változtatja meg a Youtube a politikai nézőpontunkat

Mivel a videómegosztó algoritmus közreműködésével ajánl videókat, elterjedt egy mítosz, miszerint így képes megváltoztatni a politikai hovatartozásunkat. Kutatók egy új kutatás során a jelenség nyomába eredtek.
Ember

Jelenleg 38 százalék esélyünk van arra, hogy életünk során legalább egy világjárványt átélünk

Erre jutott egy új kutatás eredménye, de ez az arány a jövőben csak rosszabbodni fog. Olyannyira, hogy akár meg is duplázódhat.
Tudás

Az emberi nemtörődömség miatt küszködnek a vállalatok a kiberbiztonsággal

Miért nehéz a szervezetnek lépést tartaniuk az egyre fejlődő vírusokkal és hatékonyan kezelni a kiberkockázatokat? Kiberbiztonsági szakértők 5 olyan okot tartanak a legfontosabbnak, amiket nagyobb odafigyeléssel meg lehetne oldani.

Vérzéscsillapító gél kígyóméregből

Bár a kígyóméreg rendkívül veszélyes, számos olyan tulajdonsága akad, amelynek a tudomány is hasznát veszi. Most például egy olyan gél született kígyóméreg felhasználásával, ami vészhelyzetben csillapíthatja a sérült vérzését.
Techno

Hamarosan arcmimikával is irányíthatóak az Androidos telefonok

Mosolyogj vagy mond, hogy "Á", és máris a kezdőképernyődön találod magad!
Bolygó

Rohamosan tikkad a Föld, egyre gyengébb életjeleket produkál

Vészesen közelít, de talán már el is jött az a pont, ahonnan már nem fordulhatunk vissza, és helyrehozhatatlan éghajlati átalakulásra készülhetünk. Erre tízezer vezető kutató figyelmeztet egy új tanulmányban.
Bolygó

Egy svédországi hegy csúcsa minden évben két métert zsugorodik

A Kebnekaise több mint húsz métert vesztett magasságából az olvadó jég miatt az 1990-es évek óta.
Techno

Tonhalszerű robot, ami majdnem szakasztott mása az eredetinek

A virginiai Carnegie Mellon Egyetem kutatói robotikus halakkal szeretnék megismerni a halak kifinomult úszástechnikáját.
Űr

Tizenhatezer fényévnyi hosszúságot meghaladó gáztömeget találtak

A Macskafarok egy óriási, gáz halmazállapotú rendszer a Tejútrendszer külső részén, melynek több tulajdonsága is szokatlan.

A Mein Kampf 2 létezik, de sosem jelenhetett meg

A kétszáz oldalas kézirat egy titkos óvóhelyen vészelte át a második világháborút, a kötet lapjait azonban nem csupán a zsidók iránt érzett gyűlölet itatta át.
Techno

Bakot lőttek a kiberbűnözők: az áldozatok e-mail címes listáját is kiküldték célpontjaiknak

Az eset Magyarországon történt 2021. augusztus tizennyolcadikán.
Ember

Tartunk tőle, mégis gyakrabban vásárolunk online a járvány óta

Egy friss felmérés szerint az emberek 62 százaléka használja az online pénzügyi szolgáltatások (FinTech) valamilyen formáját, de csak 17 százalék érzi úgy, hogy megfelelő információ áll rendelkezésére a kockázatokról.
Tudás

Ilyen a megfelelő kézmosás egy fizikus szemszögéből

Paul Hammond a kézmosás fizikáját tanulmányozva felállított egy modellt arra vonatkozóan, hogy mennyi idő kell az egyes részecskék, például a vírusok és a baktériumok hatékony eltávolításához.
Űr

Úgy néz ki megtalálták az aszteroidát, ami a dinoszauruszok vesztét okozta

Az aszteroida becsült átmérője 9,6 kilométer, coloradói kutatók szerint pedig ilyen objektumok 250 millió évente egyszer kerülnek ütközőpályára a Földdel.
Tudás

A szexmágia okozhatta a vesztét a NASA őrült tudósának

Jack Parsons rakétafejlesztő, aki megalapította a NASA egyik laboratóriumát igencsak összetett személyiség volt, aki számára a feketemágia és az orgazmus hatalmas ereje még az űrkutatásnál is izgalmasabbnak bizonyult.
Techno

Lenyomták a postások a drónokat a németeknél

A német posta (DHL), egyben Európa legjelentősebb logisztikai vállalata csalódott a drónokban, ezért felfüggeszti a velük való kísérletezést.
Techno

Apránként a routerek felett is átveszik az irányítást a hackerek

A veszély routerek millióit, és legalább húsz márkát érint: az automatizált támadás során a kiberbűnözők komplett intézményeket megbéníthatnak.

9 mód, ahogy a kiberbűnözők észrevétlenül behatolhatnak eszközeinkbe

Sokat hallani mostanság az ún. social engineering típusú kibertámadásokról, de pontosan mik ezek, és egyáltalán, lehetséges érdemben védekezni ellenük? No-tech hacking és social engineering szakértő válaszol a kérdésekre.

Drónokkal 'csinálnak' esőt az Egyesült Arab Emírségekben

A gépek elektromos árammal sokkolják a felhőket annak érdekében, hogy eleredjen az eső.
Tudás

Mesterséges, a malária ellen védelmet nyújtó antitesteket fejlesztenek

Az előzetes tesztek alapján a mesterséges antitesteket tartalmazó vakcina több mint fél évig védelmet nyújthat. A kísérlet résztvevői előbb megkapták az injekciót, majd megcsípték őket a maláriát okozó parazitát hordozó szúnyogok.
Techno

Három hónapot is repülhet egyhuzamban egy amerikai fejlesztésű napelemes drónrepülő

A fejlesztés az USA hadseregének támogatásával valósul meg: a drón szárnyfesztávolsága 72 méter, és 270 négyzetméternyi napelemes cella található rajta.